Direct naar hoofdmenu / zoekveld

loket vreemdelingenzaken

Op de dienst  vreemdelingenzaken kunnen EU- en niet EU-onderdanen terecht voor: hun inschrijving in de gemeente, het afhalen of verlengen van hun verblijfsvergunningen, aanvragen van werkvergunningen, ten laste nemingen, aankomstverklaringen (kort verblijf) en algemene informatie over hun statuut en verblijf.

Je dient je aan te melden voor zowel een kort (toeristisch bezoek verblijvend op een privé adres, familiebezoek, werknemers <3m, seizoensarbeid,…) als lang verblijf (werk, gezinshereniging, studies,…).
 

Werkwijze van het loket

 

Je kan zonder afspraak steeds terecht aan het loket voor:

  • Afhalen elektronische verblijfskaarten
  • Afhalen arbeidskaarten
  • Aanvraag pin- en puk code
  • Adreswijziging op de chip van de verblijfskaart
  • Uittreksels uit het vreemdelingen/bevolkingsregister
  • Vervanging verblijfsvergunning na diefstal of verlies, mits voorlegging van een bewijs van verlies van de politie
  • Verbintenis tot ten laste neming

 

Wat breng je zeker mee?

  • Nationale identiteitskaart
  • Paspoort met correct visum
  • Pasfoto’s (6 stuks)
  • Eventueel bijkomende documenten  (geboorteakte, arbeidscontract, …) afhankelijk van de procedure waarin u valt.

 

Kostprijs?

  • Vreemdelingen verblijfskaart - € 21
  • Biometrische vreemdelingen verblijfskaart - € 23
  • Attest van Immatriculatie - € 4
  • Kinderpas (niet-Belgen < 12jaar) - € 3

 

Het loket voor iets anders nodig?

Dan maak je best een afspraak via mail vreemdelingen@eeklo.be of telefonisch (09 218 29 12). Vermeld steeds je volledige naam en voornaam en indien mogelijk ook het rijksregisternummer.

De wachttijd is afhankelijk van de door jou te doorlopen procedure.

 


Zoeken