01 Routinebeslissingen
01.01 Goedkeuring verslag zitting Vast Bureau 1 oktober 2019.
Het verslag van de vergadering van het vast bureau van 1 oktober 2019 wordt goedgekeurd.
01.02 Welzijn - De Zuidkaai - Voorlopige oplevering aanneming ruwbouw en afwerking Athene
De voorlopige oplevering van 12 september 2019 van de aanneming ruwbouw en afwerking, gebouw Athene, Zuidmoerstraat 138, 9900 Eeklo wordt aanvaard.
De eerste helft van de borgtocht wordt vrijgegeven.
02 Bestelaanvragen en aanrekeningen
02.01 Bestelaanvragen
De voorgelegde bestelaanvragen worden goedgekeurd.
02.02 Aanrekeningen
Het vast bureau hecht zijn goedkeuring aan de aanrekeningslijst O/2019/474.
03 Kleine beslissingen
03.01 Algemeen Bestuur - Facility - Uitbesteding noodwoningen OCMW
Het vast bureau stemt in met de opdracht ‘Schoonmaak noodwoningen, doorgangswoning en gemeenschappelijke delen Collegestraat 31’. De opdracht wordt gegund bij wijze van aanvaarde factuur en loopt tot en met 31 december 2021.
03.02 Welzijn - Participatie en Welzijn - Organisatie MindSpring
Het vast bureau beslist om in het najaar 2019 een Mind-Springprogramma Arabisch te organiseren in samenwerking met CAW Oost-Vlaanderen. De kosten voor trainer, tolk, co-begeleider, vervoersonkosten en werkmateriaal worden gedragen door het OCMW.
04 Te bespreken punten
04.01 Welzijn - Project het jonge kind - Toekomst project 'het Jonge Kind'
Het vast bureau gaat akkoord met het advies van de personeelsdienst en alzo met een verlenging van een halftijdse tewerkstelling van de projectmedewerker tot en met 31 december 2020.
Als er geen subsidies meer worden toegekend, wordt het project per 1 januari 2021 onmiddellijk stopgezet.
04.02 Welzijn - vragen omtrent overdracht beheer OCMW patrimonium.
Het vast bureau geeft opdracht om dit dossier voor te bereiden voor de OCMW-raad van 21 oktober 2019.
04.03 Algemeen Bestuur - Ontwerpagenda OCMW-raad 21 oktober 2019
Het vast bureau geeft zijn goedkeuring aan de voorgelegde agenda voor de OCMW-raad van maandag 21 oktober 2019.
05 Kennisgevingen
06 Rondvraag en kennisdeling
07 Personeel
08 Einde van de zitting