Gelet op de maatregelen van de federale regering met het oog op het maximaal beperken van de verspreiding van het Covid-19-virus, onder meer via “social distancing”, zal de zitting van de gemeenteraad via een videoconferentie op afstand plaatsvinden. Dit in overleg met de fractieleiders. Zo wordt voldaan aan de wens van de federale regering om te zorgen voor continuïteit van de noodzakelijke werking van de overheidsorganen en tegelijk de risico’s tot verspreiding van het virus te minimaliseren.
In eerste instantie wordt de vraagstelling door de raadsleden behandeld via e-mail zoals afgesproken met de fractieleiders, gevolgd door een besloten zitting op afstand via videoconferentie.
03 Mededelingen aan de gemeenteraad
03.01 Algemeen Bestuur – Kennisname jaarverslag klachtenbehandeling 2019
03.02 Algemeen Bestuur – Kennisname klacht bij de deontologische commissie
04 Goedkeuring verslag vorige gemeenteraad
05 Overige punten
05.01 Algemeen Bestuur – Gemeentepersoneel - Aanpassing rechtspositieregeling
05.11 Wonen & Ruimtelijke Ordening – Burgemeestersconvenant - Goedkeuring klimaatadaptatieplan
05.12 Zorg & Opvang – Lokaal dienstencentrum - Evaluatie tariefwijziging LDC Zonneheem
05.13 Cultuur en Vrije tijd – Jeugd – Goedkeuring convenant Jeugdhuis De Route
06 Toegevoegde punten
Op vraag van de heer Filip Smet en de heer Peter De Graeve, gemeenteraadsleden, namens CD&V en N-VA:
Op vraag van de heer Koen Loete, gemeenteraadslid, namens CD&V:
06.02 Bloemenweide op de oude site van het stedelijk zwembad in de Oostveldstraat
07 Actuele vragen van gemeenteraadsleden
Op vraag van de heer Rudi Desmet, gemeenteraadslid, namens N-VA:
07.01 Natuurbegraafplaats
Op vraag van de heer Dirk Van de Velde, gemeenteraadslid, namens CD&V:
07.02 Evaluatie groenzakken
Op vraag van mevrouw Odette Van Hamme, gemeenteraadslid, namens CD&V:
07.03 Coronacrisis
08 Einde van de zitting