Diensthoofd personeel

Een positief HR-beleid waar de mens centraal staat, klinkt als muziek in de oren toch? In de realiteit zien we echter dat het uitdragen van een modern HR-beleid is zoals het aansturen van een orkest, je dirigeert, maar om in harmonie te spelen dien je de medewerkers te overtuigen en te motiveren. Dat is binnen ons lokaal bestuur niet anders, maar wat ons wél anders maakt, is de sterke focus op het mensgerichte.

Voor onze interne personeelsdienst (stad en OCMW) zijn we dan ook op zoek naar een diensthoofd personeel met sterke people skills. Uiteraard sta je binnen deze functie ook in voor het uitwerken van een strategisch en hedendaags HR-beleid, waarbij kennis van HR onmisbaar is, maar daarnaast sta je ook in voor het aansturen van het interne HR-team, dat momenteel bestaat uit twee stafmedewerkers om je te ondersteunen op beleidsmatig vlak en zes specialisten die instaan voor het dagelijks personeelsbeheer.

Een greep uit dit boeiende takenpakket:

  • Je staat mee in voor het opvolgen en implementeren van de steeds ontwikkelende wetgeving op HR-vlak binnen een openbaar bestuur.
  • Je adviseert en ondersteunt het beleid inzake de opvolging van de vooropgestelde indicatoren (bv. personeelskost).
  • Je stuurt de interne personeelsdienst aan met een motiverende en coachende aanpak.
  • In samenwerking met de interne preventieadviseur sta je in voor de uitbouw van een geïntegreerd welzijnsbeleid.
  • Je vertaalt de vooropgestelde doelstellingen naar concrete acties en doelstellingen.

De volledige functieomschrijving kan je terugvinden in bijlage.

Wie zoeken wij?

Voor deze functie zijn we op zoek naar iemand die ervaring heeft met het aansturen van een team. Bij voorkeur heb je kennis of ervaring van situationeel leidinggeven en veranderingsprocessen. Daarnaast is kennis van de sociale wetgeving (bij voorkeur in openbare besturen) een sterke troef. Gezien de aard van de functie is kennis van een modern HR-beleid onmisbaar, zo heb je kennis van diverse HRM-technieken en instrumenten.

Aanwervingsvoorwaarden:

  • Je beheerst de Nederlandse taal zeer goed
  • Je bent houder van een universitair diploma (of een diploma van het hoger onderwijs lange type gelijkgesteld met het universitair onderwijs) én je beschikt over minimaal twee jaar ervaring in een leidinggevende functie.

Wat bieden wij?

Het gaat om het aanleggen van een werfreserve, dit betekent dat je als kandidaat kan solliciteren voor deze fulltime functie en mits een geslaagde kandidatuur, snel kan starten in een contract van bepaalde duur, met de mogelijkheid tot een vast contract.

Naast een bezoldiging in salarisschaal A1a-A2a, zijn er nog tal van extralegale voordelen:

  • Maaltijdcheques van € 8 (€ 1.09 werknemersbijdrage)
  • Uitgebreide hospitalisatieverzekering
  • Ecocheques
  • Tweede pensioenpijler als contractueel personeelslid: 3%
  • Fietsvergoeding aan € 0.24/km
  • Mogelijkheid tot fietsleasing
  • Volledige tussenkomst in trein- en busabonnement voor woon-werkverkeer
  • Glijdende werktijdregeling met mogelijkheid tot structureel thuiswerk
  • Diverse opleidingsmogelijkheden
  • Vakantie: 35 dagen op jaarbasis (fulltime)

Interesse?

Solliciteren kan door je kandidatuur te stellen via onze externe partner, CC select.

Bezorg hen volgende documenten uitsluitend elektronisch:

  • Motivatiebrief
  • CV met (pas)foto
  • Kopie van het diploma
  • Bewijs van minstens twee jaar werkervaring in een leidinggevende functie
  • Recent uittreksel uit het strafregister (model 1 – niet ouder dan 3 maand)

Alle gevraagde documenten dienen ingeleverd te zijn ten laatste op 25 januari 2022. Indien je kandidatuur onvolledig is na deze datum, zal die als ongeldig worden beschouwd.

Contact

Personeelsdienst

Tel.
09 218 28 00
Fax
09 218 28 01
personeelsdienst@eeklo.be
Morgen
op afspraak 09:00 tot 12:30