Bij het lokaal bestuur Eeklo werken we dagelijks aan een duurzame, veilige en leefbare omgeving voor onze inwoners. Daarbij focussen we op een vooruitstrevende aanpak en zijn we sterk betrokken bij de gemeenschap.
Als omgevingsambtenaar ben jij de schakel tussen de stad, inwoners en andere belanghebbenden. Je speelt een cruciale rol in het realiseren van ruimtelijke plannen en concrete bouwprojecten, waarbij jij de klemtonen legt op vlak van milieu. Zo is jouw dienst een belangrijke spil in de duurzame ontwikkeling van Eeklo. Je vertaalt de doelstellingen van Vlaamse en provinciale beleidsplannen naar een visie op lokaal niveau en geeft zo acties vorm in verband met afval – en materialenbeheer, natuurbehoud en mobiliteit, enz. Jouw taken zijn op deze manier divers en uitdagend. Geen dag is dezelfde.
Samen met je collega omgevingsambtenaar stuur je een betrokken team aan, waarbij je inzet op het coachen van je medewerkers, alsook het optimaliseren van de dienstverlening.
Wil jij deel uit maken van dit hecht team van professionals en een verschil maken in jouw omgeving? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Een greep uit het takenpakket:
- Ontwikkelen van een visie op stedelijke ontwikkeling o.b.v. Vlaamse regelgeving en beleidsplannen.
- Advies verlenen aan beleidsorganen, hogere overheid en burgers betreffende omgevingsdossiers.
- Leiding geven aan de dienst stedelijke ontwikkeling.
- Vormgeven van een proactief milieutoezicht en toezicht ruimtelijke ordening en een proactief systeem van handhaving.
- Uitwerken van projecten en beleid m.b.t. milieu gerelateerde thema’s.
Een volledige functieomschrijving vind je terug in de inlichtingenbrochure in bijlage.

Wie zoeken wij?
Je bezit de nodige kennis betreffende de relevante wetgeving inzake het omgevingsrecht, VCRO, VLAREM en de relevante wetten en uitvoeringsbesluiten, en volgt de evolutie hierrond nauwlettend op. Kennis van de werking van een lokaal bestuur is een plus. Je bent flexibel en streeft ernaar om actief mee te werken aan het behalen van de doelstellingen van het bestuur.
De specifieke voorwaarden om te kunnen deelnemen vind je terug in onze inlichtingenbrochure in bijlage.
Wat bieden wij?
Binnen ons bestuur kom je terecht in organisatie die gericht is op de sterke en snelle ontwikkeling van onze stad en diensten. Wij bieden hiervoor een voltijdse tewerkstelling van onbepaalde duur aan en leggen een reserve voor de functie aan.
Naast een bezoldiging in salarisschaal A1a-A2a geniet je van tal van extralegale voordelen:
- Vakantiedagen: 35 dagen op jaarbasis (bij een voltijdse tewerkstelling) en 14 feestdagen
- Maaltijdcheques van € 8 (eigen bijdrage € 1.09)
- Hospitalisatieverzekering
- Ecocheques
- Tweede pensioenpijler voor contractuele personeelsleden (3 %)
- Fietsvergoeding aan € 0.36 / km
- Volledige tussenkomst in trein- en busabonnement voor woon-werkverkeer
- Uitgebreide kortingen bij diverse partners via gsd-v (PlusPas, vakanties, pretparken, …)
- Glijdend uurrooster
- Mogelijkheid tot telewerk
- Mogelijkheid tot fietsleasing
- Ruim opleidingsaanbod
Interesse?
Solliciteren kan door je kandidatuur te bezorgen aan ons uitsluitend digitaal via onderstaande link en uiterlijk op 17 februari 2025.
Hiervoor bezorg je volgende documenten:
- Motivatiebrief
- CV
- Kopie van het gevraagde diploma
- Kopie van het rijbewijs
- Een bewijs/verklaring op eer van 3 jaar functierelevante ervaring én minstens 2 jaar verlenen van vergunningen
- Recent uittreksel uit het strafregister model 595 (maximum 3 maand oud)
Kandidaturen die onvolledig zijn of ingediend na 17 februari 2025 kunnen we niet toelaten tot de selectieprocedure.
Twijfel je of maak je graag eerst kennis met de werkomgeving en onze cultuur vooraleer je solliciteert? Dat kan! Neem contact op met ons en we zorgen voor een vrijblijvende afspraak.
Voor alle bijkomende inlichtingen kan je terecht bij:
Personeelsdienst Industrielaan 2,9900 Eeklo 09/218.28.71 jobs@eeklo.be |
Downloads
- Inlichtingenbrochure omgevingsambtenaar.pdf613,7 Kb pdf