Rijksregister - contactgegevens toevoegen

Wist je dat je zelf bepaalde gegevens in het Rijksregister kan aanpassen?

Je kan bijvoorbeeld je telefoonnummer en e-mailadres toevoegen. Lokale overheden in België kunnen die gegevens raadplegen als ze je willen contacteren. 

Je kunt je gegevens bij het Rijksregister controleren en nagaan welke overheidsdiensten gebruik maken van jouw gegevens. Een aantal formulieren kan je ook opvragen en online doorsturen. 

Enkel de overheidsinstellingen en instanties die daarvoor een toelating hebben, kunnen bepaalde gegevens opvragen in deze database. Daarvoor zijn privacyregels vastgelegd door de privacycommissie . 

Als je jouw contactgegevens toevoegt, kan de overheid je snel contacteren. Het is een kleine moeite voor jou, die een groot verschil kan maken in de toekomst. Bedankt om je gegevens door te geven! 

Surf naar rijksregister - mijn dossier

Het programma vraagt je om jouw elektronische identiteitskaart in de kaartlezer te steken en vervolgens jouw pincode te typen. Onderaan vind je je contactgegevens, klik opAkkoord”. Je kan je e-mailadres / gsm-nummer / telefoonnummer invullen en klik op verzenden. 

Of kom langs bij de dienst burgerzaken

Heb je geen kaartlezer of computer, dan kan je je gegevens laten aanpassen aan het onthaal van de dienst burgerzaken. Je kan hiervoor langskomen zonder afspraak tijdens onze openingsuren.

Contact

Burgerzaken

Adres
Van Hoorebekeplein 2 - 4 , 9900 Eeklo Stadhuis
Tel.
09 218 29 00
Fax
09 218 28 01
burgerzaken@eeklo.be
Vandaag
Nu enkel op afspraak
op afspraak 09:00 tot 12:30
Morgen
op afspraak 09:00 tot 12:30