Woon- en energieloket

Inhoud

Voor vragen rond wonen en energie kan je als inwoner van de gemeente gratis terecht bij het Woon-en Energieloket.

Je kan er ondermeer terecht voor vragen in verband met:

  • Huren: huurcontract, opzegmogelijkheden, kosten en lasten, herstellingen,…
  • Huursubsidie en Huurpremie
  • Woningkwaliteit en aanvraag conformiteitsattest
  • Inschrijving sociale woning 
  • Informatie over sociale woonlening
  • Premies bij verbouwingswerken: totaalrenovatie, energiebesparende investeringen bv. dakisolatie, ramen, zonnepanelen, warmtepomp
  • Energiefacturen/energieverbruik: vergelijkende test, inschrijving groepsaankoop,… .

Voorwaarden

Je kan bij het Woon- en Energieloket gratis terecht als inwoner van Eeklo.

Procedure

Het Woon- en Energieloket vind je enkel op afspraak in het Sociaal Huis Eeklo:

- Op maandag en dinsdag telkens van 14u tot 16u30

- Elke eerste dinsdag van de maand is er verlengde openingstijd tot 19u

De woonadviseur zorgt voor een antwoord op maat van je vraag en helpt onder andere bij het invullen van aanvraagformulieren.

Je kan ook telefonisch of per mail de woonadviseur contacteren.

Voor meer informatie of een afspraak kan je contact opnemen met de woonadviseur Vicky Roegiers via vicky.roegiers@veneco.be of 09 216 77 82.

Regelgeving

Het Woon- en Energieloket is een intergemeentelijk project tussen gemeenten, erkend door de Vlaamse overheid. Het Woon- en Energieloket wordt uitgevoerd door Woonwijzer Meetjesland, een project van Veneco.

Voor wie

Het Woon- en Energieloket is er voor alle inwoners van Eeklo met vragen over wonen en energie: huurders, verhuurders, eigenaars van woningen. Er is extra aandacht voor lagere inkomensgroepen.