Woon- en energieloket

Inhoud

Bij het lokaal woon- en energieloket Wooneco kan je gratis terecht voor onafhankelijk advies over wonen en energie.

Je kan er terecht voor informatie, advies en begeleiding over:

  • Huren en verhuren: huurcontract, opzegmogelijkheden, kosten en lasten, herstellingen,…
  • Huursubsidie en Huurpremie
  • Woningkwaliteit en aanvraag conformiteitsattest
  • Inschrijving sociale woning 
  • Informatie over sociale woonlening
  • MijnVerbouwpremie of MijnVerbouwlening: premies voor renovatie of energiebesparende investeringen
  • Energiefacturen/energieverbruik: vergelijkende test, inschrijving groepsaankoop,… .

Voorwaarden

De dienstverlening van het lokaal woon- en energieloket Wooneco is gratis voor inwoners van Eeklo.

Procedure

Je kan in het lokaal woon- en energieloket terecht na afspraak: 

- Op maandag en dinsdag telkens van 14u tot 16u30 in het Sociaal Huis Eeklo

- Elke eerste dinsdag van de maand van 16u30 tot 19u in het Sociaal Huis Eeklo

- Elke 2de en 4de dinsdag van de maand van 9u tot 12u in het Stadskantoor Eeklo (vanaf januari 2024) 

Je kan ook telefonisch of per mail de woonadviseur contacteren.

Voor meer informatie of een afspraak kan je contact opnemen met de woonadviseur Vicky Roegiers op tel. 09 216 77 82 of tel. 0487 75 36 28 of mail: eeklo@wooneco.be .

Regelgeving

Het woon- en energieloket Wooneco is een intergemeentelijk project tussen gemeenten, erkend door de Vlaamse overheid. Het woon- en energieloket wordt uitgevoerd door Wooneco, een project van Veneco.

Voor wie

Het lokaal woon- en energieloket is er voor alle inwoners van Eeklo met vragen over wonen en energie: huurders, verhuurders, eigenaars van woningen. Er is extra aandacht voor lagere inkomensgroepen.

Meer info